Egészségünket védő omega 3 zsírsav

Egészségünket védő esszenciális zsírsav

Omega 3 -mal a depresszió ellen

Levertnek érzed magad az utóbbi időben? Eleget alszol, de mégis egész nap fáradtnak érzed magad? Depresszív hangulatok környékeznek? Ezeknek mind-mind oka lehet, hogy a szervezetedbe nem viszel be elegendő omega 3 zsírsavat.

1995-ben Joseph Hibbeln és Norman Salem voltak azok, akik először kimondták, hogy az omega-3 zsírsav hiánya oka lehet a levertségnek, a depressziónak. Ezt a hipotézisüket a halfogyasztás mértékének vizsgálatával igazolták. Az Amerikai Egyesült Államokban egy átlagos ember évente körülbelül 24 kilogramm tengeri halat fogyaszt, egy átlagos német férfi 13 kilogrammot, ezzel szemben Japánban ez a szám 73 kilogramm. Japánban pedig az embereknek sokkal kisebb százaléka küzd depresszióval, mint a másik két említett ország lakosainak aránya. E példa azonban tudományos alátámasztást igényelt: a két tudósnak sikerült bebizonyítania, hogy az omega-3 zsírsavak hozzájárulnak ahhoz, hogy az agysejtek finom és összehangolt kommunikációja létrejöhessen. Ha ez nem jön létre, akkor az agy működése nagymértékben károsodik. Olyan ez, mintha zárlatossá válna egy rendkívül bonyolult elektromos hálózat.

Egy amerikai pszichiáter, Hibbelnnel és Salemmel egyidőben, azt kutatta, hogyan is lehetne kialakítani egy olyan hangulat stabilizátort, mellyel helyettesíthető lenne a lítium. És ő is hasonló szerhez jutott: az ő vizsgálatai is azt igazolták, hogy az omega-3 hatásos hangulatjavító anyagnak tűnik.

Malcolm Peet angol kutató 1998-ban jutott arra az eredményre, hogy a depressziós betegek vörösvértestjeiben sokkal kevesebb omega-3 zsírsav található, mint a boldog emberekében.

Egy görög tudósokból álló csoport 2002-ben arra az eredményre jutott, hogy a depressziós emberek zsírszövetében az omega 3 zsírsav mennyisége 34 %-kal alacsonyabb, mint a boldog emberekében.

Tehát bizonyított, hogy az omega-3 hiányos táplálkozás depressziót okoz, így feltételezhető, hogy az omega 3 zsírsav bevitele a szervezetünkben javíthatja a kedélyállapotunkat és stabilizálhatja a hangulatunkat. Ezért is érdemes minél több omega 3-at bevinni a szervezetünkbe (kapszula vagy tengeri hal formájában), hogy elkerüljük a levertséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://omega3.blog.hu/api/trackback/id/tr763134272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

BIO EGÉSZSÉG BIOBOLT

 

Elérhetőségek:

https://multi-vitamin.hu/

Az omega3 zsírsavak elősegítik a normális vérnyomás megőrzését. A telített zsírsavak többszörösen telítetlenekkel való helyettesítése az étrendben kedvezően befolyásolja a vér összes és LDL koleszterin szintjét.

 

Megtekint►►

A többszörösen telítetlen zsírsavak közül az EPA és a DHA hozzájárulhat a szív megfelelő működéséhez.

 

Megtekint►►