Egészségünket védő omega 3 zsírsav

Egészségünket védő esszenciális zsírsav

A nélkülözhetetlen omega 3 zsírsavak

A hirtelen megnőtt szív és érrendszeri eredetű halálozás okát kutatva figyeltek fel a tudósok arra, hogy ahol szinte csak tengeri állatokat fogyasztanak, mint az eszkimók, körükben ezek a betegségek alig fordulnak elő.

Ezzel rámutattak, hogy az omega 3 esszenciális zsírsav a szervezet normális működéséhez nélkülözhetetlen. A hatvanas hetvenes évek epidemiológiai kutatásából már az is kiderült, hogy ahol magas a szív és érrendszeri halálozás, ott gyakori a depresszió, és ahol több halat fogyasztanak ott alacsony a szív és érrendszeri halálozás és igen ritka a depresszió előfordulása.

dvitamindoktorno.jpg

1995-ben először fogalmazták meg amerikai kutatók, hogy az omega 3 hiánynak szerepe lehet a depresszió, a mániás depresszió és a szülés utáni depresszió kialakulásában. Táplálkozásunkban az omega 3 és az omega 6 zsírsavak aránya elődeinkhez képest megváltozott az 1:1 helyes aránytól az 1:20 arányhoz közelít, ami számos betegség okozója lehet.

Az agysejtek egymás közti összehangolt kommunikációja DHA-ból és EPA-ból felépülő membránokon és receptorokon keresztül történik. Az omega 3 hiánya esetén ezek a sejtelemek a rugalmatlanabb omega 6-ból épülnek fel, ezért az idegsejtek és az agy működése károsodik.

A szülés utáni depresszió összefüggésben áll azzal, hogy az anya szervezetében lényegesen lecsökken az omega 3 tartalom, mivel a magzat és a csecsemő agyának fejlődéséhez az anya az egyetlen forrás.

A bejegyzés trackback címe:

https://omega3.blog.hu/api/trackback/id/tr526210121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

BIO EGÉSZSÉG BIOBOLT

 

Elérhetőségek:

https://multi-vitamin.hu/

Az omega3 zsírsavak elősegítik a normális vérnyomás megőrzését. A telített zsírsavak többszörösen telítetlenekkel való helyettesítése az étrendben kedvezően befolyásolja a vér összes és LDL koleszterin szintjét.

 

Megtekint►►

A többszörösen telítetlen zsírsavak közül az EPA és a DHA hozzájárulhat a szív megfelelő működéséhez.

 

Megtekint►►