Egészségünket védő omega 3 zsírsav

Egészségünket védő esszenciális zsírsav

Omega 3 zsírsavak élettani hatásai

Az omega 3 zsírsavaknak számos hasznos tulajdonsága van ami segít az egészségünk megőrzésében.

Megtapasztalhatjuk az omega 3 zsírsavak egészségünkre kifejtett pozitív hatásait, ha hetente legalább egy alkalommal fogyasztunk tengeri halból vagy busából készült ételeket,és a sütéshez, főzéshez használt napraforgóolaj kétharmadát szójaolajjal, repceolajjal helyettesítjük, amelyek linolénsavban gazdag olajfélék.

Az omega-3 azáltal vesz részt a sejtműködésben, hogy beépül a sejthártyába, és rugalmasabbá teszi azt, így segítve az összes szervrendszer egészséges működését.

Az omega 3 zsírsavaknak szerepük van a zsírok szállításában, a gyulladásgátló prosztaglandinok képzésében, és az immunrendszerre kifejtett jótékony hatásuk is ismert, részt vesznek az idegrendszer és a sejthártyák felépítésében.

A depresszióra kifejtett jótékony hatását a kutatók azzal magyarázzák, hogy az omega 3 hiány az agyműködés zavarát okozza, ami csökkenti a stresszhelyzetek megoldására irányuló képességet, ami egy tehetetlen állapot kialakulásán keresztül vezet depresszióhoz.

energikussag.jpg

A gyerekek akiknek a szervezetük rendszeresen jut omega 3 zsírsavakhoz, jobbak a feladatmegoldó és problémamegoldó képességeik, számukra 14 éves korig fontos az optimális bevitel, mivel az agy eddig a korig fejlődik a legnagyobb mértékben.

Az omega 3 zsírsavak fontos szerepet töltenek be az agyban lévő idegsejtek közötti kommunikációs folyamatokban. Serkentik a gondolkodásért és értelmi képességekért felelős agy területek működését, ami a koncentráló képesség javulásához vezet.

Az omega 3 nélkülözhetetlen a szervezetünk egészséges sejtműködéséhez, testünk sejtjeinek alkotóeleme és fontos hormonok forrása is, pozitív hatásait sejtszinten fejti ki, és a hormonok működését is jó irányba befolyásolja, ezzel egészségügyi problémáink jó részét alapjaiban oldhatja meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://omega3.blog.hu/api/trackback/id/tr555475782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

BIO EGÉSZSÉG BIOBOLT

 

Elérhetőségek:

https://multi-vitamin.hu/

Az omega3 zsírsavak elősegítik a normális vérnyomás megőrzését. A telített zsírsavak többszörösen telítetlenekkel való helyettesítése az étrendben kedvezően befolyásolja a vér összes és LDL koleszterin szintjét.

 

Megtekint►►

A többszörösen telítetlen zsírsavak közül az EPA és a DHA hozzájárulhat a szív megfelelő működéséhez.

 

Megtekint►►