Egészségünket védő omega 3 zsírsav

Egészségünket védő esszenciális zsírsav

Omega-3 élettani hatása

Az esszenciális zsírsavak az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak. Az omega-3 zsírsavaknak számos hasznos tulajdonsága van, mely segít az egészségünk megőrzésében.

Csökkentik a gyulladásos folyamatok érfal-károsító hatását, kismértékben csökkentik a vérnyomást, a koleszterin- és trigliceridszintet, gátolják az érfalra felrakódó érelmeszesedést megelőző plakkok kialakulását, védik az érbelhártya épségét, javítják az érfal funkciót, szabályozzák a szívritmust, csökkentik a vér viszkozitását, gátolják a véralvadást és a vérlemezkék összecsapzódását, csökkentik a vérrögök kialakulásának veszélyét, a stroke agy szívinfarktus kockázatát.

A kismamákban segíti a magzat fejlődését, csökkenti a koraszülés előfordulását.

A csecsemőknél nagy szerep jut a megfelelő látásélesség és szellemi fejlődés kialakításában.

Szerepük van a zsírok szállításában, a gyulladásgátló prosztaglandinok képzésében, és az immunrendszerre kifejtett jótékony hatásuk is ismert.Részt vesznek az idegrendszer és sejthártyák felépítésében.

A vér koleszterinszintjét szabályozzák, így csökken az érelmeszesedés és a szívinfarktus kockázata.

halmajdvitamin.jpg

Az első vizsgálatokat az omega-3 egészségmegőrző szerepével kapcsolatban, a grönlandi eszkimók körében végezték, közel 20 éves időszakon át.

Felfigyeltek arra, hogy az eszkimók körében a szívinfarktus és érrendszeri megbetegedés elenyésző mértékben fordult elő, ezek az emberek addig szinte kizárólag tengeri állatokat fogyasztottak.

Az omega-3 hiánya, az agyműködés olyan zavarát okozza, amely csökkenti a stressz- helyzetek megoldására irányuló képességet.

A legújabb kutatási eredmények szerint, azoknak a gyermekeknek, akiknek a szervezete rendszeresen jut omega-3 zsírsavakhoz, a feladatmegoldó- és probléma- megoldó képességük javult, gyorsabban értették meg a feladatokat, és javultak az iskolai eredményeik.

Az omega-3 zsírsavak fontos szerepet töltenek be az agyban lévő idegsejtek közötti kommunikációs folyamatokban.

Serkentik a gondolkodásért és értelmi képességért felelős agy területek működését, ami a koncentráló képesség javulásához vezet.

A bejegyzés trackback címe:

https://omega3.blog.hu/api/trackback/id/tr285236870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

BIO EGÉSZSÉG BIOBOLT

 

Elérhetőségek:

https://multi-vitamin.hu/

Az omega3 zsírsavak elősegítik a normális vérnyomás megőrzését. A telített zsírsavak többszörösen telítetlenekkel való helyettesítése az étrendben kedvezően befolyásolja a vér összes és LDL koleszterin szintjét.

 

Megtekint►►

A többszörösen telítetlen zsírsavak közül az EPA és a DHA hozzájárulhat a szív megfelelő működéséhez.

 

Megtekint►►