Egészségünket védő omega 3 zsírsav

Egészségünket védő esszenciális zsírsav

Omega 3 zsírsavak szerepe a táplálkozásban

Az omega 3 zsírsavak mindig jelen voltak az emberiség táplálkozásában, fontos szerepük van a szervezet megfelelő működésének fenntartásában, egészségünk megőrzésében, és a betegségek gyógyításában.

Az omega-3 zsírsavak esszenciális zsírsavak, ami azt jelenti, hogy a szervezet nem képes azokat előállítani, ezért a táplálékkal kell felvenni.

Az esszenciális zsírsavak egy másik csoportját képezik az omega-6 zsírsavak, elsősorban a magvakban, és a növényekben fordulnak elő.

omega36.jpg

A két esszenciális zsírsav táplálkozásbiológiai hatása a szervezetben jórészt ellentétes, bioaktív származékaik különböző módon befolyásolják az erek tónusát, ellentétes a véralvadásra vagy a gyulladásos folyamatokra kifejtett hatásuk.

Az egyensúlyt, a szervezet megfelelő működését a két esszenciális zsírsav bevitelének megfelelő mennyisége és aránya biztosítja.

Mindkét esszenciális zsírsavat az E-vitamin tartalom védi meg az avasodástól.

Az omega-3 zsírsavak szükségesek a magzat és a csecsemő optimális fejlődéséhez, növekedéséhez. A várandós anya megfelelő omega-3 zsírsavellátottsága befolyásolja a méhlepény és a tejmirigyek fejlődését, csökkenti a koraszülés veszélyét.

A terhesség 3. trimeszterétől és a szoptatás alatt az anyatejből, az esszenciális zsírsavak beépülnek a magzat idegrendszerébe és a szemideghártya sejtjeibe, biztosítva a csecsemő optimális látás élességét és szellemi fejlődését.

Az eszkimók és a japán halászok körében az infarktus alig fordul elő. Mivel sok tengeri halat fogyasztanak, ezért táplálkozásukra jellemző a magas omega-3 és az alacsony omega-6 és a telített zsírsavbevitel. Az infarktus elleni védőhatást a 80-as évekig elsősorban az omega-3 zsírsavak koleszterin szint csökkentő hatásával magyarázták.

A védőhatás az által is érvényesül, hogy az omega-3 zsírsavak megnövelik az érfalban képződő relaxációs faktor és olyan anyagok elválasztását, amelyek az érbelhártya épségének megőrzését segítik, csökkentik az oxidatív és a gyulladásos folyamatok érfal-károsító hatását, így csökkentik a plakkok kialakulásának a veszélyét.

Étrendünk esszenciális zsírsavtartalma akkor optimális, ha az omega-3 zsírsavak fedezik az energiaszükséglet minimum 0,2 %-át, az omega-6 zsírsavak pedig minimum az 1 %-át.

A bejegyzés trackback címe:

https://omega3.blog.hu/api/trackback/id/tr795189523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

BIO EGÉSZSÉG BIOBOLT

 

Elérhetőségek:

https://multi-vitamin.hu/

Az omega3 zsírsavak elősegítik a normális vérnyomás megőrzését. A telített zsírsavak többszörösen telítetlenekkel való helyettesítése az étrendben kedvezően befolyásolja a vér összes és LDL koleszterin szintjét.

 

Megtekint►►

A többszörösen telítetlen zsírsavak közül az EPA és a DHA hozzájárulhat a szív megfelelő működéséhez.

 

Megtekint►►