Egészségünket védő omega 3 zsírsav

Egészségünket védő esszenciális zsírsav

Omega-3 élettani hatásai

Az ember a zsírsavakat elsősorban különböző növényi és állati zsiradékok zsírok, olajok formájában veszi magához.

Az omega−3 zsírsavak esszenciálisak, része kell, hogy legyenek az emberi táplálkozásnak, az emberi szervezet számára nélkülözhetetlen.

A legismertebb omega-3 zsírsavak a többszörösen telítetlen zsírsavak, az alfa-linolénsav, az eikozapentaénsav és a dokozahexaénsav.

A DHA-t és az EPA-t a tengerekben élő mikroalgák állítják elő. Ezeket a halak elfogyasztják és felhalmozzák szervezetükben.

Az elérhető EPA és DHA források a lazac, a hering, a makréla, a szardella és a szardínia.

Ezek a zsírsavak az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak.Jelentős mennyiségben a tengeri halakban fordulnak elő.

Az omega-3 zsírsavaknak számos hasznos tulajdonsága van, segít az egészségünk megőrzésében.

A mitokondriumokban az energiafelszabadító folyamat során természetes módon keletkeznek szabad gyökök. Ezeket a sejtek a saját antioxidánsaikkal hatástalanítják.Stressz, betegség esetén a szabad gyökök száma megnő, és a szervezet nem képes elegendő antioxidánst termelni. Az idős, beteg szervezetben az antioxidánsok hatása, és mennyisége is csökken.

A szabad gyökök is felelősek a sejtek öregedéséért, többek között a DNS lánc elrontásával. Ez ellen a különböző sejtek számos természetes antioxidánst termelnek.Antioxidánsok a telítetlen zsírsavak, különösen az omega-3 zsírsavak.

A kismamákban segíti a magzat fejlődését, csökkenti a koraszülés előfordulását. A csecsemőkben szerepe van a megfelelő látásélesség és szellemi fejlődés kialakításában.

periferias_erbetegseg.jpg

Mérséklik a vér koleszterinszintjét, ezzel együtt csökken az érelmeszesedés és szívinfarktus kialakulásának kockázata is.

Szerepük van a zsírok szállításában, a gyulladásgátló prosztaglandinok képzésében, és az immunrendszerre kifejtett jótékony hatásuk is ismert.Részt vesznek az idegrendszer és sejthártyák felépítésében.

A bejegyzés trackback címe:

https://omega3.blog.hu/api/trackback/id/tr565109140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

BIO EGÉSZSÉG BIOBOLT

 

Elérhetőségek:

https://multi-vitamin.hu/

Az omega3 zsírsavak elősegítik a normális vérnyomás megőrzését. A telített zsírsavak többszörösen telítetlenekkel való helyettesítése az étrendben kedvezően befolyásolja a vér összes és LDL koleszterin szintjét.

 

Megtekint►►

A többszörösen telítetlen zsírsavak közül az EPA és a DHA hozzájárulhat a szív megfelelő működéséhez.

 

Megtekint►►